免責聲明

本網頁僅屬個人網誌,當中刊載的所有投資分析技巧,只供參考用途。 本網誌內容並不打算亦不會向任何人提供買賣任何證券或期貨之投資意見或任何財務、法律、會計或稅務建議,因此不應把本網誌內容當作建議而予以倚賴。 任何指示性報價、披露資料或分析乃按本網誌作者秉誠作出之假設及參數而編制,並不構成任何財務、法律、會計或稅務建議。 本網誌所使用之假設及參數並非在合理條件下唯一可選取者,故此本網誌作者概不表示或保證任何數據均屬合理、完整、可靠、準確、具時效或適用於任何用途,並且不表示或保證所顯示之任何表現或回報今後將能達致。 過往表現並非未來回報之保證。 對於任何援引資料作出投資而引致的損失,作者概不負責。 本網誌中提到的公司名稱或其商標,均屬於其合法註冊之公司所擁有,而其中所引用的網站畫面或圖片的著作權分屬各相關著作權持有人所擁有,本網誌僅作介紹之用,絕無侵權或影射之意。

2018年1月20日 星期六

個人對大市的睇法的大轉變 + 再談離場策略

睇開我個Page/Blog的朋友應該知我呢幾年長時間都非常睇好大市。一兩年前經常講, 手持好股的話無咩好做, 要坐定定等收成。兩三個月前都仲話係牛市第二期, 未到瘋狂雞犬皆升的牛市第三期。(唔信的話可以睇返晒我咁多個Post, 有晒記錄)

近期指數升穿歷史高位, 縱觀多項指標, 再回顧一下歷史, 呢幾日開始, 我個人對大市的睇法開始有頗大轉變。

坦白講, 今次係我呢幾年來對大市睇法的一個極大轉變。

我不是由看好變看淡, 而是由看好變中立 Neutral。

個人覺得12月初的調整後開始的急升開始, 大市正式踏入牛市三期。

以下幾項指標已經幾明顯:

- 連升14日 (我之前寫果本書有幾個表講過連升/跌多天過往通常發生在咩時期)
- 極短期內發生的急升 (大多數泡沫爆破前都會有一次極短期的急升, 例如, 虛擬貨幣的市場。12月23日虛擬貨幣極短期內急升後, 出post講過要準備虛擬貨幣急跌時賺錢的計劃, 當日至今真的跌了近30%。)
- 每日成交額過千億
- 指數歷史市盈率約 17.2 倍 (與近20年平均數比較算偏高, 簡單來講指數現在即偏貴)
- 指數息率約 2.7 倍 (與近20年平均數比較算偏低, 簡單來講指數現在即偏貴)
- 有一些熱炒的主題, 今次頗明顯係新科技, 如虛擬貨幣/區塊鏈。早幾日甚至見到有超過一間上市公司話搞虛擬貨幣/區塊鏈業務, 結果股價隨即急升。這個情況同約20年前的dot com泡沫, 何其相似。
- 响街見到唔少人睇股價、講股票 (呢個現像有點以偏蓋全, 唔係咁客觀, 但都值得參考)
- 新股熱潮、新股上市後急升 (情況未算超級瘋狂, 但係感覺已經開始同2007年果次頗似)

不過亦有指標反映而家市場尚算健康:

- 環球經濟依然向好, 係多個國家的股市經濟都仲係幾好
- 指數市賬率約 1.5 倍 (不高不低) (呢個數字我唔肯定, 有錯請告知)
- 仍未見到禾雀亂飛、雞犬皆升的情況 (不過2015年果次都係咁)

去到牛市三期, 股票的基本因素, 公司賺唔賺錢, 派唔派息, 都唔夠市場上的參與者的情緒影響咁大。大漲小回, 甚至係利淡新聞都當好消息。市場上面有主題、有資金, 氣氛樂觀, 個市就係咁升。

過往幾次大牛市點發展, 或者有咩特徵, 我本書寫左好多篇幅, 呢度唔多講了。

既然响牛市三期, 咁應該點做呢?

大升市會否短期內幾個月就玩完? 我覺得唔會。市場尚未見到有咩主題/因素、潛在主題/因素能夠推倒大牛市。所以重申一次, 因未見有明確能推倒牛市的因素, 我不是由看好變看淡, 而只是中立 Neutral, 暫時亦不打算造淡。但不會再因為堅持係牛市, 而不斷唱好, 或者坐定定咩都唔做。牛市未玩完但相信較大調整在所難免。

以價值投資黎講, 似乎手上唔少公司的股價已經反映左價值。

牛三最瘋狂升得最急的時期可能未到, 但個人做法會係留意個別情況而開始逐步減持。

呢幾年黎除左有一兩次講過話手上高息股股價升得太多後, 股息率不再吸引而減持收息股/換馬外, 應該無提過話要減持, 而今次先係第一次。

按計劃最先講byebye的應該係股價無咩跟大市升過的公司 (有不少公司股價比歷史高位仲係低近一半, 無乜點升過)。

點解? 唔驚佢地追落後咩? 我都驚佢地會响我講完byebye時追落後, 但係個市升左咁耐兼破埋歷史高位, 兩三年來都未見佢地追落後, 點解會覺得而家先黎追落後? 而且, 响泡沫爆破/大跌市時, 落後的股票通常都會跌埋一份。

而最後留响手的應該會係一堆用作收息而基本因素良好的公司 (我的準則係市盈率低於10, 市賬率低於0.8, 息率6-10%)。

預算直到歷史市盈率去到約20倍 (與現水平距離約5000點), 應該清了接近一半倉。留返的一半倉就差唔多係上年所賺的淨利潤, 輸晒都唔會肉痛, 就由得佢繼續放風箏。

升市莫估頂, 我一定唔會沽清, 因為牛三最瘋狂升得最急的時期, 幾日可能回報百份比已達雙位數。但回調/下跌的時候亦會好急, 所以實在好難捕捉到近頂位的幾日。

但係好多股評人而家話賣左買唔返, 我一笑置之。兩年前又唔見佢地咁講?

市盈率真係去到20倍的話, 我唔信兩年內都可以保持到20倍的水平。兩年內我唔信無機會再買返, 不過到時可能係大市轉向, 俾你買得返都唔想要。

總結一句: 君子不立危牆之下。

沒有留言:

張貼留言