免責聲明

本網頁僅屬個人網誌,當中刊載的所有投資分析技巧,只供參考用途。 本網誌內容並不打算亦不會向任何人提供買賣任何證券或期貨之投資意見或任何財務、法律、會計或稅務建議,因此不應把本網誌內容當作建議而予以倚賴。 任何指示性報價、披露資料或分析乃按本網誌作者秉誠作出之假設及參數而編制,並不構成任何財務、法律、會計或稅務建議。 本網誌所使用之假設及參數並非在合理條件下唯一可選取者,故此本網誌作者概不表示或保證任何數據均屬合理、完整、可靠、準確、具時效或適用於任何用途,並且不表示或保證所顯示之任何表現或回報今後將能達致。 過往表現並非未來回報之保證。 對於任何援引資料作出投資而引致的損失,作者概不負責。 本網誌中提到的公司名稱或其商標,均屬於其合法註冊之公司所擁有,而其中所引用的網站畫面或圖片的著作權分屬各相關著作權持有人所擁有,本網誌僅作介紹之用,絕無侵權或影射之意。

2017年8月31日 星期四

一個大原則

最近有人問我對「控制注碼」的睇法。

另外, 之前分享會show左d升近倍的記錄, 亦show左唔少蝕但係只係蝕少少的記錄。升的賺得多, 但跌的蝕得少少, 結果成績唔錯。有人問點樣決定幾時離場 (e.g. 點解升左30%時唔走? 升一倍前肯定會經過升30%的階段)。又或者, 點解某D情況下跌少少就走左?



我當時未有逐筆賺錢輸錢的紀錄都講, 只係好概括咁答左「果時同買入時的想法/預期唔同左, 如出現左唔同的消息, 或者出左業績, 好似高息股派息政策唔同左之類。又例如有些升近一倍的係兩三年前AH股差價好大時入貨, 到之後AH股差價收窄返好多就離場。」

我有詳細睇返自己近5年的記錄, 大多數交易都係「我原先預期的事發生了/肯定不會發生了」而決定去留。不少賺超過50%的也是基於這個簡單的想法。(找天有空再另文詳細寫寫各個具體的情況。)

事實上我真係唔會因為自己賺左或者蝕左某個預定的% (即一般人所講的止賺止蝕位) 而買賣。因為用成本價的某個%去決定的話, 正正係一個影響投資回報的心理 (自己的成本價其實可以話係一個沉沒成本 Sank Cost, 同間公司的實際價值毫無關係)。

我當日講漏左一個對自己黎講好基本的原則--「坐貨要安心/舒服。當間公司的質素有問題, 又或者持有的數量太多, 而令人有所不安, 坐得唔舒服, 就好易做錯決定。坐得唔舒服0既就走, 寧願錯過一些機會, 都唔會冒不必要的險。」(這亦回應了「控制注碼」的問題)

年頭至今幾個月股市大升, 好似好過返工, 我無咩特別興奮; 之前股市跌近1000點, 又或者早幾日北韓射飛彈的新聞, 亦完全無影響我0既情緒, 我依然訓得好安樂。

有D人近乎 All in 幾隻當炒股, 又或者單邊咁炒Option/槓桿產品, 短期數字上可能賺得多過我, 但佢地跌近千點果幾日心情如何? 佢地表現係咪又真係可以持續?

沒有留言:

張貼留言